Programul principal al Asociației Stejarii, Ai carte, ai parte de o viață mai bună, este susținut în totalitate din fonduri private.

Este în stadiu de pilot, implementat pentru prima dată în perioada Septembrie 2024 – Septembrie 2025, în 2 instituții școlare din Brăila: Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” și Colegiul Național „Nicolae Iorga”.

Scopul și obiectivele Programului

Scop:

Susținerea copiilor din mediile sociale defavorizate din Jud. Brăila în a își continua educația formala și cu rezultate școlare excelente.

Obiective:

1.Susținerea educației formale prin acordarea de sprijin financiar unor copii merituoși, pentru a-și continua parcursul școlar excelent.

2.Creșterea șanselor de integrare socială ulterioară a 8 copii care provin din medii socio-economice defavorizate, din Jud. Brăila, prin motivarea extrinsecă a acestora pentru menținerea unui parcurs școlar excelent.

Grup țintă

Este reprezentat de elevi din Jud. Brăila cu un parcurs școlar excelent și care provin din medii socio-economice defavorizate, aflați în risc de marginalizare și sărăcie.

Parcurs școlar excelent:

  • Prezența la ore 100% (0 absențe nemotivate)
  • Media generală a notelor la toate materiile, pe parcursul fiecărui modul de an școlar / media școlară din anul anterior, este minim 9.50 pentru clasele 5 – 8, și minim 9.00 pentru clasele liceale*

* Excepție pentru bursierii care de abia încep clasa a V-a. Pentru acești elevi, se va lua în considerare pentru admiterea în Program calificativul Foarte Bine obținut pe întregul an școlar anterior.

Definim aici mediile socio-economice defavorizate:

  • Familii din mediul rural cu minim 3 copii, în care unul dintre părinți nu lucrează sau care au un venit lunar maxim de 700 lei / lună / membru de familie (familii foarte numeroase)
  • Familii monoparentale
  • Familii în care ambii părinți lucrează în străinatate iar copii sunt crescuți de bunici sau alte rude
  • Copii din centrele familiale / DGASPC-uri
  • Copii cu boli cronice severe sau dizabilități
  • Copii evaluați ca fiind cu CES

Condiții de eligibilitate:

Elevi clasele V-XII cu un parcurs școlar excelent:

  • Pentru elevii care încep clasa a V-a, vom considera eligibili pentru intrarea în program după criteriul unui parcurs școlar bun: copiii cu media școlară a celor 4 ani de școală primară, cu calificativul Foarte Bine și recomandarea învățătorului privind parcursul școlar al copilului înscris în Program. După finalizarea primului modul de cursuri, vom evalua ca având parcurs școlar excelent beneficiarii care nu au absențe nemotivate la școală și, concomitent, au obținut o medie a notelor din modulul anterior de cursuri, de minim 9.50.
  • Pentru elevii care încep clasa a IX-a, vom considera eligibili pentru intrarea în program, după criteriul unui parcurs școlar excelent, beneficiarii cu media școlară a celor 4 ani de ciclu gimnazial, de minim 9.00. După finalizarea primului modul de cursuri, vom evalua ca având parcurs școlar excelent, beneficiarii care nu au absențe nemotivate la școală și, concomitent, au obținut o medie a notelor din modelul anterior de cursuri de minim 9.00.
  • Pentru elevii din clasele VI – VIII, respectiv X-XII, se vor lua în calcul pentru admiterea în Program nota 9.50, respectiv nota 9.00 ca medie a celor 4 ani anterior de școală. După finalizarea primului modul de cursuri, evaluarea parcursului școlar se va face dupa media notelor din modulul anterior de cursuri.

Regulament acordare burse

Pentru anul școlar 2024 – 2025, Asociația Stejarii va acorda 8 burse de merit:

  • 4 burse de merit pentru elevii din clasele V-VIII (Școala Nr. 23 / Școala gimnazială „Mihai Eminescu” din Brăila)
  • 4 burse de merit pentru elevii de liceu (Colegiul Național „Nicolae Iorga”, Brăila)
*Beneficiarii care, pe durata Programului, nu mai întrunesc condiția de eligibilitate după criteriul parcursului școlar foarte bun evaluat la mijlocul Programului (ianuarie), își vor pierde bursa de merit pentru urmatoarea etapă.
**Asociația Stejarii, în calitate de finanțator, își rezervă dreptul de acorda bursele după criteriul social în funcție de cum evaluează complexitatea acestor cazuri. Totodată, în funcție de contextul legislativ existent în perioada 2024 – 2025 și condițiile economice generale, Asociaia Stejarii poate extinde finanțarea prin creșterea numărului de burse de merit sau prelungirea lor pe mai mulți ani, sau poate opri acordarea acestora și închide proiectul de finanțare.

Înscrierea în Program se face în perioada 10 – 20 Septembrie 2024 și implică depunerea la școală, pin Responsabilul de Program, a următoarelor documente:

  • Scrisoare motivațională – elevul elaborează un mini-eseu în care descrie ce vrea să facă în viață și cum crede că îl va ajuta școala în acest sens. Scrisoarea va fi trimisă către Asociație prin profesorul responsabil de Program.
  • Cerere înscriere în Program – completată de către unul dintre părinții elevului care dorește să se înscrie în Program. Cererea completată va fi transmisă Asociației prin profesorul responsabil de Program.
  • Acordul GDPR – formularul de consimțământ va fi completat de către părinții elevilor înscriși și predat Asociației prin profesorul responsabil de Program.
  • Adeverința de elev – eliberată de către instituția de învățământ în care Asociația Stejarii implementează Programul.

Admiterea în Program: dosarele de înscriere se vor evalua de către Asociație, prin consultare cu Directorul de școală, responsabilul de Program și diriginții la clase, în perioada 20 – 25 Septembrie.

  • Profesorul responsabil de Program va recomanda Asociației și va susține recomandarea elevilor pentru admiterea în Program prin poze / scanuri ale carnetelor de note ale elevilor recomandați pentru a justifica parcursul școlar excelent al acestora. În cazul elevilor înscriși în clasa a V-a, sunt necesare pentru înscrierea în program și rezultatele la participarea la concursuri (de ex, Comper), respectiv recomandările învățătorilor privind parcursul școlar al elevilor acestora care își manifestă interesul pentru acest Program.
  • În cazul mai multor elevi cu note foarte bune la învățătură, departajarea beneficiarilor pentru admiterea în program se va face în funcție de gravitatea cazului social (cererea de înscriere cuprinde informații privind datele socio-demografice ale fiecarui potențial beneficiar)
  • Asociația va anunța instituțiile școlare impliacte în implementarea Programului, prin adresa oficială către directorul școlii, care sunt Beneficiarii admiși în Program pentru anul 2024 – 2025

Evaluarea și desemnarea bursierilor

  • Evaluarea criteriilor de menținere a bursei pe întregul anului se va face bianual, în perioadele 15 – 31 Ianuarie și 1 – 15 Iunie.
  • În fiecare dintre aceste 2 perioade de evaluare, profesorul responsabil va trimite către Asociație poza / scanul cu notele elevului din carnetul de note pentru modulele finalizate
  • Scrisoare de feedback – beneficiarul va trimite catre Asociație, prin profesorul desemnat, câte un feedback de maxim 1 pagină în care să menționeze: ce a învățat nou în acele module, ce i-a plăcut cel mai mult și cum crede că noile învățături îi vor fi de folos pe viitor.
  • Scrisoare finală de feedback – la finalul celor 5 module, fiecare Beneficiar va trimite către Asociație un feedback, direct pe emailul Asociatiei sau prin profesorul desemnat, prin care să exprime modul în care consideră ca bursa de merit primită de la Asociație i-a fost de ajutor pe parcursul anului.

Bugetul Programului în 2024 – 2025

Fiecare bursă are o valoare de 12000 lei / an și se acordă pe parcursul unui întreg an calendaristic la începutul programului Stejarii și la finalul fiecărui modul de cursuri. Bursele se acordă individual de către Asociație, sub supravegherea unui profesor desemnat de către școală ca responsabil de implementare Program. Bursa constă exclusiv în produse și servicii necesare susținerii parcursului educațional: rechizite școlare, cărți și culegeri pentru materiile în curs, în acord cu programa școlară / recomandate de către profesori, echipament complet de sport (2 bucăți / beneficiar, incluzând aici încălțăminte sport și câte 4 tricouri / beneficiar), produse de igiena personală, jocuri educative și de societate, tabletă / laptop, bilete pentru vizitare muzee, expoziții și pentru participarea la activitățile culturale din cadrul muzeelor, costurile de participare la excursiile organizate de către școală, costurile de participare la 1 program educațional de vacanță (de exemplu, Logiscool Brailă), 2 excursii în țară de câte 1 zi, organizate de către asociație.

 

Testimoniale